Sağlık Bilgileri – Haberleri – Rehberi – Ürünleri

Sağlık Bilgileri – Haberleri – Rehberi – Ürünleri



Bayanlara “çok özel” gıdalar

Yapılan son araştırmalar, bayanlarda görülme sıklığı giderek artan ve (yumurtalık) kanseri risklerini bazı fonksiyonel gıdalarla önleyebileceğimizi ortaya çıkarmaktadır. North Carolina Üniversitesi?nde 2900 bayan üzerinde yapılan çalışmada denen fonksiyonel bileşen içeren gıdaların post menopozal kanseri riskini yüzde 45 azalttığı gözlenmektedir.

Sebze, meyve ve çayda bulunan flavanolların hücrelere zarar veren oksitlenmenin önüne geçerek, kötü huylu hücrelerin çoğalmasını engellemeye yardımcı olduğu belirtilmektedir. Demirin paslanmasına benzer bu oksitlenme durumu damar sağlığı için oldukça tehlikelidir. Öte yandan kaemferol isimli başka bir bileşiğin ise riskini yüzde 38 oranlarında azaltabildiği Harvard Üniversitesince 66,000 bayan üzerinde çalışılmıştır.

Yazının devamını oku